Praktijk voor Leren

 

 

b

      

   Leren!

   Coaching

   Mijn Beste Schooljaar

   Workshops

 

   Organisatie

   Aanpak

   Tarieven

   Contact met ons

  

  

   Vuurtorens

b

b

 

 

 

 

 

Aanpak

 

Ontdek wat beter kan en krijg grip op leren en leven.

Al vanaf de basisschool ontwikkelen leerlingen strategieën en vaardigheden om te leren. Als het niveau op de middelbare school stijgt, blijkt of deze manieren wel efficiënt genoeg zijn om te blijven presteren. Het aangeleerde gedrag zit dan echter al ingebakken in de hersenen en hier wordt door leerlingen niet snel vrijwillig aan gesleuteld.

Daarnaast zijn er op de middelbare school grote verschillen in vaardigheden en strategieën tussen leerlingen. De school heeft niet de tijd of mogelijkheid om persoonlijk in te gaan op belangrijk leergedrag. Hierdoor gaan veel leerlingen mee in de stroom, zonder kennis over hun persoonlijke sterke en zwakke punten en met (te) weinig gevoel van controle.

Vaak worden de tekorten pas opgemerkt als de cijfers sterk dalen en dan zit de leerling met een dubbel probleem; slechte cijfers én een gebrek aan technieken om leren makkelijker te maken.

De oplossing

De middelbare schooltijd is de tijd waarin de hersenen volop in ontwikkeling zijn. Juist de processen die nodig zijn om het eigen gedrag te bekijken, verbanden te zien en te plannen en organiseren maken in deze periode een spurt. De beste tijd om hier aan te werken dus!

Bij Praktijk voor Leren wordt zowel gewerkt aan vaardigheden als aan onderliggende gevoel van controle over je gedrag. Geen langdurige onderzoeken met ingewikkelde aanbevelingen, maar aandacht voor hoe de hersenen werken, hoe gedrag veranderd kan worden en hoe je deze verbetering blijvend maakt.

Praktijk voor Leren is ontstaan uit H3X huiswerkbegeleiding en heeft hierdoor jarenlange ervaring met leergedrag van middelbare scholieren. Hieruit blijkt dat een groot deel van de leerlingen door kritisch na te denken over leergedrag en bepaalde vaardigheden aan te leren al snel grote vooruitgang boekt.

 

Via de oprichters worden twee werelden samengebracht Daarnaast hebben de oprichters een ruime ervaring opgebouwd in het bedrijfsleven met betrekking tot het begeleiden van veranderingen in bedrijfsprocessen

Hiernaast hebben we ervaring in het verandermanagement en kennis van de psychologische achtergronden van het leren. De combinatie hiervan zorgt voor een planmatige, aansprekende en persoonlijke aanpak van leeruitdagingen wat leidt tot betere resultaten en een goede basis voor de toekomst!

 

Neem voor meer informatie of een afspraak voor een vrijblijvend intake gesprek contact op met Praktijk voor Leren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

©A9 Koen van den Driesche

 

De vuurtoren van Den Oever

(met dank aan www.vuurtorens.net)

b

Als je handelt zoals je altijd hebt gehandeld krijg je de resultaten die je altijd hebt gehad